Mentorordning på højskole

Mentorordningen er for unge uden uddannelse, der er over 17 1/2 år. Det er i bund og grund en ordning der er til for unge, som er i fare for ikke at få gennemført en ungdomsuddannelse af forskellig grunde.

Der er en ordning der gennemføres i samarbejde med UU-centerne i Danmark, og det er derfor nødvendigt med en uddannelsesplan fra en vejleder for at blive visiteret til denne ordning.

Vi stiller store krav på ungdomshøjskolerne til vores mentorlærer, der støtter og vejleder de unge i at opnå de mål der er sat i uddannelsesplan og den interne mentorplan der laves når eleven starter på skolen.

Som ung over 17 1/2 år koster det ikke ekstra at være på denne ordning, da skolerne modtager en statsstøtte. Men bare roligt, selvom eleven er under 17 ½ er der stadig mulighed for at blive mentorelev, så er det bare med egenbetaling på 300kr om ugen.

Bliv klogere på mentorordningen

Det er muligt at læse mere om mentorordningen på højskole her. Er den unge ikke fyldt 17 1/2 år endnu kan det stadig lade sig gøre at få tilknyttet en mentor. Ring til skolens kontor for at høre nærmere herom. Se kontaktoplysninger nederst på siden.

Hvis du har lyst til at dykke mere ned i, hvad det er højskoler kan gøre for de unge, så kan du læse mere om effekterne af et højskoleophold på FFDs hjemmeside.