Højskolelivet

At være på ungdomshøjskole er noget helt andet end du er vant til. På højskolen, vil du opleve at skole og fritid flyder sammen og at hverdag kan føles som weekend. Højskolen bliver dit hjem og her vil det meste af dit liv udfolde sig. Om du er til undervisning, fællesarrangementer, frokost, har fri, opholder dig på dit værelse eller er sammen med andre, føler du dig som en del af højskolelivet. Her har du selv valgt, hvad du vil engagere dig i og du vil mærke lysten til at tage del i fællesskabet brede sig. Fik vi nævnt, at vi har sene mødetider? Dine fag starter først kl 10 om formiddagen, så du har god tid til at komme op om morgenen, nyde din morgenmad og gøre dig klar til dagens begivenheder. At gå på ungdomshøjskole er wellness for teenagere!

Maden

En ungdomshøjskole er en kostskole og vi går derfor meget op i at servere jer god, sund og nærende mad. I løbet af dagen får I tre hovedmåltider samt mellemmåltider derimellem og vi slutter dagen af med aftenkaffe og the. Til frokost og aften er der altid både koldt og varmt at vælge imellem og er du allergiker eller vegetar sørger vi for at der er noget lækkert til dig også.

Fester

Livet er en fest og sådan er det også på ungdomshøjskole. Derfor holder vi fester en gang i mellem, hvor vi danser, griner, spiller spil eller bare snakker og hygger. Når vi holder fest sammen, må du godt købe øl/vin af os, men ellers er al alkohol forbudt på højskolen.

Weekenderne

I weekenderne har du fri og bestemmer selv om du vil blive på skolen sammen med dine nye venner eller tage hjem. Mange bliver og får det fulde udbytte af deres højskoleophold. Selvom der ikke er fag på programmet i weekenderne, sker der altid noget spændende og det er op til dig og dine højskolevenner, med god hjælp fra weekendens vagtlærer, at sætte noget i gang. Skal I en tur i biffen eller ind at se stand-up? Måske en lang gåtur ved havet efterfulgt af varm kakao med flødeskum?

Mærk stemningen på egen krop

Kom og besøg os for at mærke stemningen. Se hvornår HER. Du kan også tage et kig på hvad der sker i hverdagen på vores sociale medier.